The Effectiveness of Group Guidance Services in Reducing Students Cheating Behavior
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Ali, Mohammad, dkk. (2008). Psikologi Remaja: Perkembangan Peserta Didik. Jakarta: PT.Bumi Aksara.
Burns. (1979). Konsep Diri: Teori, Pengukuran, Perkembangan dan Perilaku. Terjemahan oleh Eddy. 1993. Jakarta: Arcan.
Bushway, A., & Nash, W.R. (1997). School Cheating Behavior. Review of Educational. Research, 47, 632.
Chaffe, R., & Pransky, J. (1991). Prevention Strategy. Artikel Lyla S. Hallman Foundation, (Online), (https://www.lshallmanfdn.org/, diakses pada 25 Maret 2023).
Conyne, R. K. (2004). Preventive Counseling. New York: Brunner Roetledge.
Fitri, E. N., & Marjohan. (2016). Manfaat Layanan Konseling Kelompok Dalam Menyelesaikan Masalah Pribadi Siswa. Jurnal Education, 2 (2), 19-23
Iskandar. (2009). Metodologi Penelitian Pendidikan dan Sosial. Jakarta: GP Press.
Matitaputty, J. K., & Sopacua, J. (2023). The Effectiveness of the Learning Cycle 5E Learning Model in an Effort to Improve Learning Outcomes of History. JIM: Jurnal Ilmiah Mahasiswa Pendidikan Sejarah, 8(2), 740–747. https://doi.org/10.24815/jimps.v8i2.24816
Mugiyatmi, M. (2023). Pengaruh Model Pembelajaran Teams Games Tournaments terhadap Hasil Belajar PPKN Siswa Kelas IV SDN Pacar. JIM: Jurnal Ilmiah Mahasiswa Pendidikan Sejarah, 8(2), 799–805
Musslifah, A. R. (2012). “Perilaku Menyontek Siswa Ditinjau dari Kecenderungan Locus of Control”. Talenta Psikologi, 2 (1): 137-150.
Nurlailah, N., & Ardiansyah, H. (2022). The Influence of the School Environment on Character Form Students in PKN Lessons. Riwayat: Educational Journal of History and Humanities, 5(2), 281–289. https://doi.org/10.24815/jr.v5i2.27347
Ormrod, J. E. (2008). Psikologi Pendidikan: Membantu siswa tumbuh dan berkembang (edisi keenam). Jakarta: Erlangga.
Pallitteri, J. (2006). Emotionally Intelelligent School Counseling. London: Lawrence Erlbaum Associates Publisher.
Pattiasina, J., & Sopacua, J. (2022). The Effectiveness Of Problem Based Learning Model In Increasing Historical Learning Outcomes. Riwayat: Educational Journal of History and Humanities, 5(2), 374–380. https://doi.org/10.24815/jr.v5i2.28808
Prayitno, dkk. (2013). Pembelajaran Melalui Pelayanan BK di Satuan Pendidikan. Jakarta: IKI.
Prayitno. (2012). Jenis Layanan dan Kegiatan Pendukung Konseling. Padang: PPK Jurusan BK FIP UNP.
Romlah, T. (2001). Teori dan Praktik Bimbingan Kelompok. Malang: UM.
Rumawatine, Z. (2023). The Effect Of Personal Learning Models On Self-Confidence And Learning Outcomes To Play Soccer In Extracurricular Men’s Soccer. JIM: Jurnal Ilmiah Mahasiswa Pendidikan Sejarah, 8(2), 864–873.
Selytania, L. (2007). Hubungan Antara Kepecayaan Diri Dengan Kecemasan Menghadapi Ujian Nasional Pada Siswa Kelas III SMU. Naskah Publikasi. Tidak Diterbitkan. Universitas Islam Indonesia.
Sembiring, K. (2016). Penerapan Assertiveness Training Melalui Metode Bermain Peran dalam Bimbingan Kelompok untuk Meningkatkan Kemampuan Komunikasi Interpersonal Siswa. Tesis tidak diterbitkan. Padang. UNP.
Setyani, U. (2007). Hubungan Antara Konsep Diri Dengan Intensitas Menyontek pada Siswa SMA Negeri 2 Semarang. Skripsi. Semarang: Universitas Diponegoro.
Sugiyono, P. (2011). Metode Penelitian Kuantitatif Kualitatif Dan R&D. Alpabeta, Bandung.
Sukardi. (2014). Metode Penelitian Pendidikan: Kompetensi dan praktiknya. Jakarta: Bumi Aksara.
Susanto, A. (2018). Bimbingan dan Konseling di Sekolah: Konsep, Teori, dan Aplikasinya. Jakarta: Prenada Media Group.
Wibowo, M. E. (2012). Kondisi Psikologis Siswa dalam Menghadapi Ujian Nasional (Cara Mengatasinya). Artikel Abkin, (Online), (https://www.abkin.com/, diakses pada 25 Maret 2023).
DOI: https://doi.org/10.24815/jr.v6i3.33585
Article Metrics
Abstract view : 0 timesPDF - 0 times
Refbacks
- There are currently no refbacks.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Riwayat: Educational of History and Humanities indexed by
___________________________________________________________
Riwayat: Educational of History and Humanities
E-ISSN 2775-5037
P-ISSN 2614-3917
Published by History Education Department, Faculty of Teacher Training and Education, Universitas Syiah Kuala, Province Aceh. Indonesia
W :https://jurnal.usk.ac.id/riwayat
E : riwayat@usk.ac.id
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.