Andragogy Approach to Arabic Language Learning for Hajj Pilgrims at Kbihu Al-Ittihaad, Magelang Regency in 2023
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Azizah, R. I. A., & Zuhri, K. H. S. (n.d.). IMPLEMENTASI METODE TAMYIZ PADA PEMBELAJARAN BAHASA ARAB SISWA KELAS VIII DI SMP MA’HAD DARUSSA’ADAH CILONGOK KABUPATEN BANYUMAS.
Fuad, A. J. (2020). Akar Sejarah Moderasi Islam Pada Nahdlatul Ulama. Tribakti: Jurnal Pemikiran Keislaman, 31(1), 153–168.
Hamid, H. N., & Hamid, H. N. (2020). Manajemen Bimbingan Haji dan Umrah. Semesta Aksara.
Ismail, I., Putri, R. S., Zulfadhli, Z., Mustofa, A., Musfiana, M., & Hadiyani, R. (2022). Student Motivation to Follow the Student Creativity Program. Riwayat: Educational Journal of History and Humanities, 5(2), 351–360. https://doi.org/10.24815/jr.v5i2.27641
Lindawati, L. (2023). Pengaruh Penggunaan RRP Dapat Meningkatkan Nilai Belajar Siswa Semester Ganjil di MIN 17 Bireuen Tahun Pelajaran 2022-2023. JIM: Jurnal Ilmiah Mahasiswa Pendidikan Sejarah, 8(1), 33–52. https://doi.org/10.24815/jimps.v8i1.24745
LUQMAN, A. N. U. R. (n.d.). MODEL PEMBINAAN KEAGAMAAN ALUMNI JAMAAH HAJI DI IKATAN PERSAUDARAAN HAJI INDONESIA (IPHI) KECAMATAN GATAK.
Matitaputty, J. K., & Sopacua, J. (2023). The Effectiveness of the Learning Cycle 5E Learning Model in an Effort to Improve Learning Outcomes of History. JIM: Jurnal Ilmiah Mahasiswa Pendidikan Sejarah, 8(2), 740–747. https://doi.org/10.24815/jimps.v8i2.24816
Mohammad Al Farabi, M. A. (2018). Pendidikan Orang Dewasa Dalam Al-Qur’an. Kencana.
Nurasiah, N., Amalina, S. N., & Azis, A. (2021). Pengaruh pembelajaran outdoor learning dengan strategi daring terhadap prestasi belajar Mahasiswa Pendidikan Sejarah USK Aceh. Briliant: Jurnal Riset Dan Konseptual, 6(3), 659–667. https://doi.org/10.28926/briliant.v6i3.669
Ramadhan, A. C. (n.d.). Metode Bimbingan Jamaah Haji Pada Yayasan Ar Risalah Ciracas Jakarta Timur.
Saerozi, M. (2014). TEKNIK PEMBELAJARAN KOLABORATIF UNTUK MEMANDIRIKAN CALON JAMAAH HAJI PADA KELOMPOK BIMBINGAN HAJI MASJID ISTIQAMAH UNGGARAN. INFERENSI: Jurnal Penelitian Sosial Keagamaan, 8(1), 45–67.
Salafudin, S. (2011). Metode Pembelajaran Aktif Ala Rasulullah, Pembelajaran yang Membangkitkan Motivasi (Suatu Kajian Metode Pembelajaran dari Hadis). Edukasia Islamika, 9(2), 70252.
Wijayanto, A. (2023). Akselerasi Pengembangan Kurikulum Dan Mutu Pembelajaran.
Yunan, M., Ependi, R., & Amin, N. (2023). Model Pendidikan Tazkiyatun Nafs Dalam Membentuk Akhlakul Karimah Peserta Didik di Madrasah Aliyah Swasta Tarbiyah Islamiyah Kab. Deli Serdang. JIM: Jurnal Ilmiah Mahasiswa Pendidikan Sejarah, 8(2), 560–569. https://doi.org/10.24815/jimps.v8i2.24720
Zuhri, S., & Abidin, Z. (2008). PERSEPSI DOSEN STUDI ISLAM DAN MAHASISWA TERHADAP MODEL PEMBELAJARAN ORANG DEWASA (Studi Kasus Pembelajaran Studi Islam Model Baitul Arqam di Pondok HNS-UMS).
DOI: https://doi.org/10.24815/jr.v6i3.33797
Article Metrics
Abstract view : 0 timesPDF - 0 times
Refbacks
- There are currently no refbacks.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Riwayat: Educational of History and Humanities indexed by
___________________________________________________________
Riwayat: Educational of History and Humanities
E-ISSN 2775-5037
P-ISSN 2614-3917
Published by History Education Department, Faculty of Teacher Training and Education, Universitas Syiah Kuala, Province Aceh. Indonesia
W :https://jurnal.usk.ac.id/riwayat
E : riwayat@usk.ac.id
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.