The Effectiveness of SAC in Learning Physics to Improve Student Learning Outcomes in Pandemic Covid-19 at Vocational Middle School 1 Baktiya, North Aceh
Abstract
Full Text:
PDFReferences
Aji, R. H. S. (2020). Dampak COVID-19 pada pendidikan di indonesia: Sekolah, keterampilan, dan proses pembelajaran. Salam: Jurnal Sosial dan Budaya Syar-i.(7), 5, 395-402.
Arsyad, A. (2017). Media Pembelajaran. Jakarta: PT Raja Grafindo Persada.
Astuti, D. (2016). Meningkatkan Kemampuan Pemecahan Masalah Matematis Melalui Model Pembelajaran Student Teams Achievement Development (STAD). AlphaMath: Journal of Mathematics Education, 2(1).
Azriah, A. (2018). Peranan Media Pembelajaran Berbasis Multimedia Interaktif Berbantuan Macromedia Flash Sebagai Sumber Belajar Mandiri Untuk Meningkatkan Daya Ingat Dan Minat Belajar Peserta Didik Pada Materi Jarak Dalam Ruang Untuk Sma Kelas XII. Jurnal Pendidikan Tambusai, 2(2), 865-869.
Erdogan, T., Akkaya, R., & Celebi Akkaya, S. (2009). The Effect of the Van Hiele Model Based Instruction on the Creative Thinking Levels of 6th Grade Primary School Students. Educational sciences: theory and practice, 9(1), 181-194.
Lestari, S. (2018). Peran teknologi dalam pendidikan di era globalisasi. EDURELIGIA: Jurnal Pendidikan Agama Islam, 2(2), 94-100.
Rahmawati, I. (2012). Media Permainan Meningkatkan Motivasi Belajar Siswa. Diakses tanggal, 19.
Setiawardhani, R. T. (2013). Pembelajaran Elektronik (E-Learning) Dan Internet Dalam Rangka Mengoptimalkan Kreativitas Belajar Siswa. Edunomic Jurnal Pendidikan Ekonomi, 1(2).
Sambada, D. (2012). Peranan kreativitas siswa terhadap kemampuan memecahkan masalah fisika dalam pembelajaran kontekstual. Jurnal Penelitian Fisika dan Aplikasinya (JPFA), 2(2), 37-47.
Sugilar, H. (2013). Meningkatkan kemampuan berpikir kreatif dan disposisi matematik siswa madrasah tsanawiyah melalui pembelajaran generatif. Infinity Journal, 2(2), 156-168.
Suprihatiningsih. (2016). Perspektif Manajemen Pembelajaran Program Keterampilan. Yogyakarta: Deepublish.
Susilawati, S., Ristanto, S., & Khoiri, N. (2015). Pembelajaran Real Laboratory Dan Tugas Mandiri Fisika Pada Siswa Smk Sesuai Dengan Keterampilan Abad 21. Jurnal Pendidikan Fisika Indonesia, 11(1), 73-83.
DOI: https://doi.org/10.24815/ajse.v3i1.19530
Article Metrics
Abstract view : 0 timesPDF - 0 times
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2021 Qusthalani Qusthalani
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Asian Journal of Science Education
ISSN 2715-5641 (online)
Organized by Universitas Syiah Kuala
Published by Universitas Syiah Kuala
Website : http://jurnal.usk.ac.id/ajse
Email : ajse@usk.ac.id
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License. | http://repository.teknokrat.ac.id/garudaw/
View My Stats