The Use of Project Based Learning to Improve Students' Concept Understanding on Elasticity and Hooke Law
Abstract
Full Text:
PDFReferences
Bender, W. N. (2012). Project-based learning: Differentiating instruction for the 21st
century. Corwin Press.
Larmer, J., Mergendoller, J., & Boss, S. (2015). Setting the standard for project based
learning. ASCD.
Fuadah, K., Saptasari, M., & Ibrohim. (2016). Project Based Learning Bersumber Belajar
Potensi Lingkungan Lokal Terhadap Pemahaman Konsep, Keterampilan Ilmiah, Dan
Sikap Ilmiah Siswa. Jurnal Pendidikan Biologi, 8(1), 10–16.
Halmaida, Mahzum, E., & Susanna. (2020). Improving Critical Thinking Skills In Physics
Learning Through Project Based Learning . Asian Journal of Science Education
Hawari, A. D. M., & Noor, A. I. M. (2020). Project based learning pedagogical design in
STEAM art education. Asian Journal of University Education, 16(3), 102-111.
Insyasiska, D., Zubaidah, S., & Susilo, H. (2017). Pengaruh Project Based Learning Terhadap
Motivasi Belajar, Kreativitas, Kemampuan Berpikir Kritis, Dan Kemampuan Kognitif
Siswa Pada Pembelajaran Biologi. Jurnal Pendidikan Biologi, 7(1), 9–21.
Ismail, H. F. (2018). Statistika untuk penelitian pendidikan dan ilmu-ilmu sosial. Kencana.
Kemendikbud. (2013). Lampiran Permendikbud Nomor 65 Tahun 2013 tentang Kerangka
Dasar dan Struktur Kurikulum SMP/MTs. Jakarta: Kementerian Pendidikan dan
Kebudayaan Republik Indonesia
Kemendikbud. (2013). Lampiran Peraturan Menteri Pendidikan dan Kebudayaan Nomor 81A Tahun 2013 tentang Pelaksanaan Pedoman Umum Pembelajaran Kurikulum.
Jakarta: Kementerian Pendidikan dan Kebudayaan Republik Indonesia
Kristanti, Y., Subiki, S., & Handayani, R. (2016). Model Pembelajaran Berbasis Proyek
(Project Based Learning Model) Pada Pembelajaran Fisika di SMA. Jurnal
Pembelajaran Fisika, 5(2), 116319.
Lestari, N. (2019). Penerapan Model Pembelajaran Berbasis Proyek Untuk Meningkatkan
Aktivitas Dan Hasil Belajar Siswa Kelas V SD Ar-Rahman Misriadi Desa Stabat Lama
Langkat. Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Terpadu, 01(01), 13–23.
Puspitasari, L., Astuti, B., & Masturi, M. (2020). Penerapan Project Based Learning (PjBL)
Terbimbing untuk Meningkatkan Keaktifan dan Pemahaman Siswa pada Konsep
Momentum, Impuls, dan Tumbukan. Physics Education Research Journal, 2(2), 69.
Rosyadi, AAP. (2018). Statistik Pendidikan. Malang: Universitas Muhammadiyah Malang
Sasmita, PR, & Hartoyo, Z. (2020). Pengaruh Pendekatan Pembelajaran STEM Project Based
Learning terhadap Pemahaman Konsep Fisika Siswa. Journal of Physical Education,
(2), p. 145.
Sudaryono. (2017). Research Methodology. Jakarta: PT Raja Grafindo Persada
Supardi, S. U., Leonard, L., Suhendri, H., & Rismurdiyati, R. (2015). Pengaruh media
pembelajaran dan minat belajar terhadap hasil belajar fisika. Formatif: Jurnal Ilmiah
Pendidikan MIPA, 2(1).
Terrón-López, M. J., García-García, M. J., Velasco-Quintana, P. J., Ocampo, J., Vigil
Montaño, M. R., & Gaya-López, M. C. (2016). Implementation Of A Project-Based
Engineering School: Increasing Student Motivation And Relevant Learning, European
Journal of Engineering Education. 42(6), 618–631.
Undang-Undang Nomor 20 Tahun 2003 tentang Sistem Pendidikan Nasional
DOI: https://doi.org/10.24815/ajse.v4i1.23388
Article Metrics
Abstract view : 0 timesPDF - 0 times
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2022 Safriana Safriana, Nurlina Nurlina, Fajrul Wahdi Ginting

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Asian Journal of Science Education
ISSN 2715-5641 (online)
Organized by Universitas Syiah Kuala
Published by Universitas Syiah Kuala
Website : http://jurnal.usk.ac.id/ajse
Email : ajse@usk.ac.id
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License. |
View My Stats