Page Header

  • Home
  • About
  • Login
  • Register
  • Categories
  • Search
  • Current
  • Archives
  • Announcements
Home > Vol 1, No 2 (2024) > Nufus

QUICK MENU

  • Editorial Team
  • Reviewer
  • Author Guidelines
  • Focus And Scope
  • Publication Fee
  • Contact
TEMPLATE
COUNTERS Flag Counter

THE INFLUENCE OF SELF EFFICACY, BUSINESS CAPITAL, CREATIVITY AND RELIGIOSITY ON THE SUCCESS OF UMKM BUSINESS OF MELINJO CHIPS IN PIDIE DISTRICT

Zakiatun Nufus, Ahmad Nizam

Abstract

This study aims to analyze the effect of self efficacy, business capital, creativity and religiosity on the success of MSMEs of melinjo chips. The sample used in the study amounted to 83 respondents selected using the Proportional Stratified Random Sampling technique. The data analysis technique used is multiple linear regression analysis using SPSS. The results showed that self efficacy, business capital and religiosity partially had a significant effect on business success in MSMEs of melinjo chips in Pidie Regency, but creativity partially had no significant effect on business success in MSMEs of melinjo chips in Pidie Regency. Simultaneously, self efficacy, business capital, creativity, and religiosity affect business success in melinjo chips MSMEs in Pidie Regency. It is hoped that business actors of melinjo chips MSMEs in Pidie Regency can increase selfefficacy, business capital, creativity and religiosity to get business success in their business.

 Full Text:

PDF

References

Aidina, M., & Rudini, A. (2021). Pengaruh Modal Usaha Dan Lokasi Usaha Terhadap Keberhasilan Usaha Mikro Kecil Menengah ( Umkm ) Bidang Pangan Di Sampit. Jurnal Penerapan Ilmu Manajemen Dan Kewirausahaan, 6(2), 47–57.

Bismala, L. (2017). Model Manajemen Usaha Mikro Kecil dan Menengah (UMKM) untuk Meningkatkan Efektivitas Usaha Kecil Menengah. Jurnal Entrepreneur Dan Entrepreneurship, 5(1), 19–26.

Charnita, C. F., Indah, P. N., & Priyanto, E. (2022). Kecamatan Plemahan Kabupaten Kediri Strategy For Development Of Melinjo Emping Business In Mejono Village , Plemahan Sub-District , Kediri District Cahya Firly Charnita *, Pawana Nur Indah , Eko Priyanto Fakultas Pertanian , Universitas Pembangunan Nasion. Jurnal Ilmiah Mahasiswa Agroinfo Galuh, 9(1), 203–214.

Devi, R. (2021). Pengaruh Modal Usaha Dan Sikap Kewirausahaan Terhadap Pendapatan Usaha Kecil (Mikro) Di Kawasan M. Said Samarinda. Jurnal Administrasi Bisnis Fisipol Unmul, 9(1), 36.

Dinas Perindustrian dan Perdagangan Kabupaten Pidie (2022-2023): https:/perindag.acehprov.go.id/

Fajar, A., Syam, A., Rahmatullah, R., Rakib, M., & Tahir, T. (2020). Pengaruh Pengetahuan dan Kreativitas Kewirausahaan Terhadap Minat Berwirusaha Mahasiswa Pendidikan Ekonomi Fakultas Ekonomi Universitas Negeri Makssar. Indonesian Journal of Social and Educational Studies, 1(2), 34–43.

Fauzi, A., & Murniawaty, I. (2020). Pengaruh Religiusitas dan Literasi Keuangan Syariah Mahasiswa terhadap Minat Menjadi Nasabah di Bank Syariah. EEAJ Economic Education Analysis Journal, 9(2), 473–486.

Gerbino, M. (2020). Self‐efficacy. The Wiley Encyclopedia of Personality and Individual Differences, 1994, 387–391.

Hariyadi, V. M., Hermawan, H., & Winahyu, P. (2023). Pengaruh Self Efficacy dan Enterepreneur Mindset Terhadap Keberhasilan Usaha. 234–247.

Hariyanto, M., & Ie, M. (2023). Pengaruh Kreativitas, Pengetahuan Kewirausahaan, dan Media Sosial terhadap Keberhasilan Usaha UMKM. Jurnal Manajerial Dan Kewirausahaan, 5(2), 511–518.

Kementerian Perindustrian dan Perdagangan Republik Indonesia (2023) : https://www.kemendag.go.id/

Kementerian Koperasi dan UKM Republik Indonesia. (2023). Pusat Data dan Informasi. https://smesta.kemenkopukm.go.id/news/pendataan-lengkap-kumkm-2023

Kristian, D., & Gofur, A. (2022). Pengaruh Kreativitas Dan Inovasi Produk Terhadap Keberhasilan Usaha (Studi Kasus Pada Umkm Dipademangan Jakarta Utara). Jurnal Administrasi Bisnis, 106(1), 106–115.

Lestari, F. (2020). Pengaruh Jiwa Kewirausahaan dan Kreativitas Terhadap Keberhasilan Usaha pada Sentra Industri Rajutan Binong Jati Bandung. Jurnal Ilmiah, 14–15.

Meifa, Y. T., & Sanjaya, V. F. (2022). Pengaruh Modal Usaha, Lingkungan dan Self Afficacy terhadap Minat Berwirausaha. Revenue: Jurnal Manajemen Bisnis Islam, 3(1), 43–64.

Mufaqoh, T., & Anisa, F. (2022). Webinar dan Call for Paper Fakultas Ekonomi Universitas Tidar 2022 Pengaruh Self-Efficacy, Modal Usaha dan Motivasi Terhadap Keberhasilan Usaha (Studi Empiris UMKM Bidang Perdagangan di Kota Magelang). 19(September).

Nasution, A. M. U., Lailikhatmisafitri, I., & Marbun, P. (2021). Keberhasilan Usaha Kuliner Dilihat Dari Faktor Karakteristik dan Pengetahuan Kewirausahaan (Studi Kasus Usaha Kuliner Ayam Penyet). Journal of Education, Humaniora and Social Sciences (JEHSS), 3(3), 1219–1229.

Nugroho, S., & Sulistyowati, S. N. (2020). Pengaruh Self Efficacy Terhadap Minat Berwirausaha Mahasiswa Stkip Pgri Jombang. Jurnal Pendidikan Ekonomi, 14, 275–280.

Rahayu, S., Rosilawati, W., Zuliansyah, A., Ekonomi, F., Islam, B., Raden, U., & Lampung, I. (2023). Pengaruh Modal Usaha, Lingkungan Keluarga, Kreativitas Dan Self Efficacy Terhadap Minat Berwirausaha Dalam Perspektif Manajemen Bisnis Islam (Studi Pada Alumni Mahasiswa FEBI UIN Raden Intan Lampung Angkatan 2017 dan 2018). 12(1), 68–88.

Rahmah Muthia, 2018. (2018). Pengaruh Lokasi dan Kreativitas Terhadap Keberhasilan Usaha Mikro Kecil Menengah (UMKM) di Kawasan Wisata Gentala Arasy Kota Jambi. 2(2008), 1–26.

Rosmadi, M. L. N. (2021). Inovasi dan Kreativitas Pelaku Usaha UMKM di Era Covid-19. Jurnal IKRA-ITH Ekonomi, 4(2), 67–94.

Sari, Y. (2021). Visionist Visionist. Jurnal Visionist ISSN : 1411-4186, 3(September).

Tambunan, E. S. (2020). Pengaruh Modal Usaha, Kemampuan Wirausaha Dan Strategi Pemasaran Terhadap Keberhasilan Usaha Mikro Kecil Menengah (UMKM) Di Pasar Tiban Sunday Morning Ugm. Jurnal Pendidikan Dan Ekonomi, 9(3), 239–247.

Wibowo, F. W., & Sujono, R. I. (2021). Pengaruh religiusitas terhadap wirausaha muslim muda. Jurnal Ekonomi Islam, 12(2), 2579–6453.

Wilaini, S. P., Muhar, A. M., & Suyar, A. S. (2022). Pengaruh Kreativitas, Sikap Kewirausahaan dan Self Efficacy Terhadap Keberhasilan Usaha Dengan Pengetahuan Kewirausahaan Sebagai Variabel Moderasi Pada Universitas Harapan Medan). 464–475.

DOI: https://doi.org/10.24815/ijkk.v1i2.38324

Refbacks

  • There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2024 International Journal of Kita Kreatif

View My Stats

Open Journal Systems
Journal Help
User
Language
Journal Content

Browse
  • By Issue
  • By Author
  • By Title
  • Other Journals
  • Categories
Information
  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians
Notifications
  • View
  • Subscribe
Font Size

About The Authors

Zakiatun Nufus
Universitas Syiah Kuala
Indonesia

Ahmad Nizam
Universitas Syiah Kuala
Indonesia

E-Jurnal Kita Kreatif
Kita Kreatif Research Center, Jl. Teuku Nyak Arief No.441, Syiah Kuala University
Darussalam, Banda Aceh, Indonesia
Post code: 23111
Email: risetkitakreatif@usk.ac.id

Submission © 2024 by International Journal of Kita Kreatif is licensed under CC BY-SA 4.0